PROMOSI OKTOBER 2013

PROMOSI OKTOBER 2013
BELI 6 FREE 1 (SUPERRRR JIMAT)

Thursday, June 30, 2011

Masalah Rambut

BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM...


Rambut adalah mahkota paling berharga bagi setiap manusia..Ia penyeri dan bonus tambahan untuk mengubah penampilan wajah agar lebih menawan..Tanpa penjagaan rapi, mahkota yang bersinar akan pudar serinya dan tidak lagi cantik bercahaya..Tanggungjawab anda untuk memastikan ianya berkeadaan demikian kerana setiap helaian itu ada maknanya..Ia menunjukkan bahawa anda sihat, cantik dan yakin pada diri sendiri..
Antara Masalah Rambut:-
1) Rambut Rapuh: Disebabkan oleh proses kimia yang berlebihan terutama semasa proses mengeriting dan mewarnakan rambut..
2) Rambut Bercabang: Kerana kutikel yang rosak..Ia juga berlaku mungkin diakibatkan oleh kesan gunting yang tidak cukup tajam..Pemotongan rambut oleh pendandan rambut profesional digalakkan untuk mengatasi masalah rambut bercabang..
3) Rambut Kering: Disebabkan permukaan rambut kasar kerana hilangnya kelembapan semulajadi rambut..
4) Rambut Kusam: Terjadi kerana pigmen warna rambut sama ada secara semulajadi ataupun buatan mudah hilang disebabkan terik matahari..Selain itu, debu dan kotoran yang melekat pada rambut menyebabkan rambut menjadi kusam..
5) Rambut Yang Susah Dibentuk: Terjadi pada rambut yang tidak mendapat perawatan dengan baik..Ia kurang pelembab, kekenyalan rambut berkurang sehingga rambut menjadi kaku..Rambut kusut tergolong jenis rambut yang sukar dibentuk..Rambut jenis ini kehilangan semua kutikel sehingga menjadi kasar..
6) Rambut Berkelemumur: Berlaku akibat pengelupasan kulit kepala dalam jumlah kecil dari kulit kepala yang normal..Keadaan ini berlaku bukannya kerana kulit kepala kotor atau pemakaian jenis syampu yang salah, mungkin kerana faktor kulit gatal, pertumbuhan kulit kepala yang baru, faktor keturunan keletihan, suhu yang terlampau, kegemukan dan perawatan kulit yang kurang..

No comments:

Post a Comment