PROMOSI OKTOBER 2013

PROMOSI OKTOBER 2013
BELI 6 FREE 1 (SUPERRRR JIMAT)

Thursday, December 29, 2011

Hampir Ke Penghujung

BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM..

Alhamdulillah, syukur kepada Allah swt kerana masih lagi memberi kita peluang untuk bernafas pada hari nie..Jadi, marilah kita sama2 manfaatkan peluang ini dengan meningkatkan lagi ibadah kita dan memperbaiki segala kekurangan yang ada dlm diri kita..Rebutlah peluang ini sebaik yang mungkin..

Setiap detik dan masa amat bermakna buat kita..Andai terlepas satu saat amatlh rugi buat diri kita..Jom kita baca dan fahami surah Al-Asr (Demi Masa) iaitu 


Hanya tinggal beberapa hari, jam, minit dan saat je lgi kita akan menjengah ke tahun baru masihi iaitu tahun 2012..Sudah bersedia ke kita untuk ucapkan selamat tinggal pada 2011 dan selamat datang 2012..Berapa byk amalan dan kebaikan yang kita kumpul dan lakukan pada tahun 2011?adakah segala impian dan azam kita tercapai pada 2011?ataupun kita trpaksa bawa impian dan azam itu ke tahun 2012?

Macam saya, azam dan impian terpaksa di bawa ke tahun 2012..sbb segala impian dan azam sy xdpt ditunaikan pd tahun 2011 nie memandangkan hanya tinggal bbrp ari sje lg..tp xapa, saya xblh putus asa dan saya akan cuba capaikan sume itu pada tahun 2012 dengan izin Allah..kita hanya mampu merancang..

Dan saat2 akhir 2011, saya tlh mmbawa diri ke satu temuduga @ dlm bhs om putih interview di Jengka (di slh satu daerah negeri tmpt saya dilahirkn Pahang) sbg cikgu atau om putih sebut teacher KAFA (kelas al-Quran dan fardhu ain)..ms ari interview 2 saya rs penat dia mcm org kait buah sawit je..ye la dari kul 8.30am saya duduk kt situ smpi kul 3.00pm..sume peserta ada 24 org stlh ditolak yg xdtg 3 org..saya punya angka giliran no.23 dari 27 org yg spttnye ada (dh hujung2)..wluapapun saya anggap ini sbg pngorbnan n cbrn..biar susah dl n senang kemudian (HeHeHe)..hrp2 saya akan berjaya dlm interview yg trakhir nie pd tahun 2011 (sbb dh nk msuk 2012, so dh xde la interview utk thun nie)..

Now, nak story skit la perasaan naik bas..n skali2 naik best jgk..tp sbnrnye mcm2 perasaan ada tau dan perasaan yg plg kuat adalh takut..mcm2 bermain dlm pkrn nie..utk ke Jengka, sy tlh pilih Metrobus Ekspress..nk tau x knp sy pilih bas nie?best ke bas nie?jeng jeng jeng..utk knowledge kwn2,sbnrnye nielh satu2 ye bas yg ada utk terus ke jengka..sbb 2 la sy pilih bas nie dan bas ada kt pekeliling je..sbnrnya bas nie mmg best pun sbb ia xmmboringkn, bersih, selesa dan yg penting dia ada ciri2 keselamatan..driver dia mmandu scr berhemah dan mengikut undng2 jlnraya..mmg trbaik la abg2 Metrobus Ekspress..pastu prjlnn slma 3 jam tue xmemenatkan lgsung..harga tiket pun baru RM15.60 brbanding klu drive sndr..tp yg sbnr2nya saya xtau jln nk ke Jengka tue..sbb 2 amik keputusan naik bas..tkut sesat..HeHeHe

Di kesempatan nie, saya nk ucapkan jutaan terima kasih yang tdk trhingga kpd kakakku Julaidah Hamzah dan abang iparku Ahmad Faizal yg byk abiskn ms utk jayakan interview saya, serta menyediakan penginapan 5 star, memberi makan n minum yg superb dan lynn yg istimewa dr kalian berdua..lain kali jgn serik terima kehadiran adik ye (hihihi)..ikan kicap akk mmg sedap (ikhlas puji nie)..disbbkn interview xlps lg je adik mkn skit..klu x mesti tmbh nasi..tak lupa juga kepada yg byk mmberi kata semangat dan doa yg tidak putus2 kepada saya iaitu Mak, Abah, Kak Long, Abg Ngah, Kak Teh, Abg Noor, Akak, abg2 ipar, kakak2 ipar serta anak2ku yg tercinta yg byk mmberi kata semangat dan doa yg tidak putus2 kepada adik..dan buat Ain terima kasih kerana memahami..

"TERIMA KASIH BANYAK2"

No comments:

Post a Comment